قهوه چیست و مزایا و معایب آن

قهوه

قهوه یکی از مهمترین نوشیدنی های بین المللی با مصرف بالا بوده است. که مصرف آن از سال ۸۰۰ میلادی توسط بومیان آفریقا آغاز شد.

قهوه گیاهی از جنس Coffea و از خانواده Rubiaceac میباشد. درخت قهوه در نواحی گرمسیری و در هوای گرم و مرطوب رشد میکند. معروفترین نوع قهوه Coffea arabica (عربیکا) و Coffea robusta (روبوستا) است. که به ترتیب ۶۴ درصد و ۳۵ درصد از تولید جهانی را در اختیار خود دارند.

گزارشها نشان میدهد که بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷، نزدیک به ۱۵۹ میلیون کیسه قهوه در سطح جهان مصرف شده که نسبت به سال ۲۰۱۵، ۲/۲ درصد افزایش داشته است.

قهوه از مهمترین کالاهای کشاورزی موجود در بازار جهانی است. حدود ۱۰/۳ میلیون هکتار قهوه در سراسر جهان کشت میشود. و تنها درآمد اقتصادی بیش از ۲۵ میلیون خانواده را نشان میدهد.

این محصول توسط بیش از ۶۰ کشور جهان تولید و صادر میشود. و به عنوان یکی از برترین محصولات نقدی در کشورهای در حال توسعه رتبه بندی شده است. قهوه حاوی کربوهیدراتها، لیپیدها، ویتامینها، ترکیبات نیتروژن، کافئین، کافستول((Cafestol، کاهول((kahweol، اسید کلروژنیک، ایزوفلاونوئیدها و ریز مغذیها (پتاسیم، منیزیم، نیاسین و ویتامین (E می باشد.

با توجه به تولید انبوه و مصرف بالای قهوه در جهان، توجه به خواص مفید این محصول برای سلامتی ضروری میباشد. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی قهوه و اثرات مثبت آن بر روی سلامتی میباشد.

روش تحقیق

این مطالعه به روش مروری بر روی مطالعات انجام شده در سایت های معتبر علمی در رابطه با قهوه، تاریخچه و خواص آن انجام گردید. معیار ورود اطلاعات مقالات مرتبط با موضوع و حاوی کلمات کلیدی تحقیق بوده است.

یافته ها

قهوه منبع مهم آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که طی تحقیقات صورت گرفته است. مصرف منظم ۳ تا ۵ فنجان قهوه (متعادل) در رور خطر ابتلا به آسم، پارکینسون، دیابت نوع دو، زوال عقل، بیماری های قلبی-عروقی، چاقی، افسردگی، سردرد، آلزایمر، یرقان، سنگ کلیه، سکته مغزی، سرطان کبد، پروستات و روده بزرگ را کاهش می دهد.

نتیجه گیری

اطلاعات جمع آوری شده در سال های اخیر مفهوم جدیدی از قهوه ایجاد کرده است. که با این عقیده رایج که مضرات قهوه بیشتر از فواید آن است مخالفت میکند. این دیدگاه بیشتر با مطالعات و پژوهشهای علمی همراه است. با این وجود نگرش منطقی و خوشبینانه تر به قهوه و فواید آن با مطالعات بیشتر در این زمینه انسجام پیدا خواهد کرد.

قهوه ساز

حقایقی در مورد قهوه که نمی دانید

۱٫می دانید که ۲٫۲۵ میلیارد فنجان قهوه روزانه در سراسر جهان مصرف می شود.

۲٫شما شگفت زده خواهید شد که بدانید بعد از نفت، قهوه دومین کالای تجاری و با ارزش ترین کالا است.

۳٫اگر می خواهید عملکرد قهوه را موثرتر کنید، بین ساعت ۹:۳۰ صبح و ۱۱:۳۰ آن را مصرف کنید.

۴٫فکر می کنید اولین وب کم برای چه ساخته شده است ؟ پس از دانستن این موضوع می خندید. برای بررسی وضعیت یک قوری قهوه اولین وب کم در کمبریج انجام شد.

۵٫بسیاری از ما فکر می کنیم لوبیای قهوه لوبیا است ، اما آن ها نیستند، لوبیای قهوه هسته میوه هستند.

قهوه و موارد استفاده

۱- در حالی که قهوه می نوشید باید از جورج واشینگتن ( نه رئیس جمهور آمریکا ) تشکر کنید، او مردی بود که در سال ۱۹۱۰ اولین قهوه را اختراع کرد.

۲- یک فنجان قهوه به طور قابل توجهی جریان خون را بهبود خواهد بخشید.

۳- از اینکه بدانید بیش ۹۳ میلیون گالن شیر در سال برای تهیه قهوه مورد استفاده قرار می گیرد شگفت زده خواهید شد.

۴-.می دانید بوی قهوه دومین بوی بسیار قابل تشخیص در آمریکا است، که ابتدا بوی چوب در حال سوختن به مشام می رسد.

۵- سیار جالب است بدانید مقدار کافئین موجود در قهوه به این بستگی دارد که چگونه قهوه بو داده و درست شده و نوع لوبیا آن . به طور معمول، یک فنجان ۸ اونس قهوه ، ۱۱۵ میلی گرم کافئین دارد.

۶- .قهوه اندونزی بزرگ ترین قهوه دنیا است که ۵ دلار هزینه دارد.

۷- .در طول جنگ جهانی دوم سربازان آمریکایی به جوز مشهور بودند. چون آن ها مقدار زیادی قهوه می خوردند.

۸- .این سه کشور(آمریکا ، آلمان ، فرانسه ) تقریبا ۶۵ درصد از کل قهوه مصرف شده در جهان را می نوشند.

۹- .آمریکایی ها ۴۵۰ میلیون فنجان قهوه در روز مصرف می کنند که آن ها را به بزرگترین مصرف کننده قهوه در جهان تبدیل می کنند.

مزایا قهوه

برای زخم معده

مفید برای کبد

برای افسردگی

برای افزایش طول عمر

خواص ملین قهوه

برای تقویت حافظه

مفید برای سرطان

مصرف قهوه مفید یا مضر است

مصرف یک فنجان کوچک و گاه به گاه coffee شاید برای برخی خواص داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده است که اگر coffee تازه، با کیفیت بالا و کاملاً ارگانیک باشد، می تواند هشداری را بهبود بخشیده و در دراز مدت خطر ابتلا به بیماری پارکینسون، سنگهای صفراوی و سنگ کلیه و سیروز کبدی را کاهش دهد. در مقابل، مصرف coffee در بلند مدت با افزایش خطر ابتلا به کلسترول بالا، بیماری های قلبی و پوکی استخوان راه است. بسیاری از مردم شاید طرفدار coffee باشند و نمی خواهند مشکلات سلامتی مرتبط با آن را بشنوند. اما اگر شما این مقاله را به خوبی مطالعه کرده اید، شاید پی برده باشید که که کاهش coffee یا حتی جایگزین کردنش کار خوبی باشد. اگر دچار مشکلات گوارشی که در بالا به آنها اشاره شد هستید، بنابراین باید سعی کنید میزان coffee مصرفی خود را کاهش داده، و اگر احساس می کنید که به مصرف coffee اعتیاد پیدا کرده اید یا نمی توانید از آن رها شوید، بهتر است یک نوشیدنی جایگزین پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 17 =